Historie

Groot geworden met gastvrijheid

In 1982 kopen Dick en Pieta Brandwijk
een kaas- en delicatessenzaak in
’s-Hertogenbosch. Dick en Pieta raken ervan overtuigd dat er toekomst zit in de kerstpakkettenbranche. In 1987 besluiten zij daarom hun succesvolle winkel te verkopen en een overstap te maken naar ontwikkeling en verkoop van kerstpakketten.

De keuze voor kerstpakketten blijkt juist.
In 1995 vestigt Brandwijk zich als kerstpakkettenbedrijf aan De Hoef in Gameren. Daar groeit de onderneming gestaag. Onder de klanten blijkt steeds meer vraag naar promotieartikelen. Daarom gaat Brandwijk naast kerstpakketten ook relatiegeschenken aanbieden. Zo ontstaat Promo.nl als apart bedrijf naast Brandwijk Kerstpakketten. Samen vormen zij de Brandwijk Groep.

De groei van hun bedrijf weerhoudt Dick en Pieta Brandwijk er niet van op hun eigen, persoonlijke manier direct contact met klanten te onderhouden. Deze klantgerichte houding, hun gastvrijheid plus de expertise, flexibiliteit en creativiteit van het ondernemersechtpaar vormen een ijzersterk handelsmerk. Daarnaast is Brandwijk vooruitstrevend op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Door het voortdurende succes groeit het bedrijf uit zijn jasje. Nieuwe huisvesting is nodig om op grotere schaal de professionaliteit te garanderen. In 2010 opent ‘De Wereld van Brandwijk’, een nieuw bedrijfspand op een toplocatie in Zaltbommel. Het is een milieuvriendelijk en energiezuinig gebouw. Voorzien van een forse productieruimte en warehouse. Vanaf nu heeft de Brandwijk Groep alles onder één dak.

Brandwijk gaat hier een nieuwe fase in, waarin het op economisch, logistiek en milieutechnisch terrein forse stappen vooruit zet. Bovendien ontwikkelt de onderneming zich er tot een waar familiebedrijf, als de drie dochters van Dick en Pieta belangrijke taken op zich gaan nemen.